Be type

Smart Design

Strategia komunikacji | Design | Reklama | Produkcja
Be type

Klient

Marka BeType to niemiecki subbrand międzynarodowej grupy kapitałowej IMS GROUP, który od lat bierze udział w budowaniu polskiej sceny meblarstwa. W skład portfela marek Grupy IMS wchodzą polskie i zagraniczne firmy, zapełniające swoim asortymentem szeroką część branży meblarskiej, zarówno w meblach miękkich, jak i skrzyniowych.

Cel

Celem kampanii wizerunkowej było wprowadzenie marki BeType na rynek polski, po sukcesie jaki odniosła na rynkach międzynarodowych. Nadrzędnym założeniem było przybliżenie marki potencjalnym odbiorcom poprzez prezentację jej głównych cech, z jednoczesnym wyeksponowaniem wyjątkowego wzornictwa.

Be type

Koncepcja kreatywna

W pracy nad kreacją marki zdecydowaliśmy się na projekt w stylu minimalistycznym, dla podkreślenia charakteru linii Smart Design. Proste zabiegi, takie jak gra kontrastów, modernistyczne układy oraz nowoczesna i oszczędna w formie typografia, pozwoliły skupić uwagę odbiorcy na produkcie oraz jego głównych cechach: na meblach o doskonałych proporcjach, formie i wysokiej jakości materiałach wykończeniowych.

Be type
Be type
Be type
Be type

Oznakowanie przestrzeni

W zakresie prac nad kampanią marki zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system oznakowania przestrzeni targowej. Kolor czarny z kontrastowym pomarańczem stanowi energetyczną oprawę ekspozycji produktów marki. Tło wykorzystaliśmy na prezentację typoszeregów mebli wraz z pełnym opisem technicznym, który zastosowany w kontrze, podkreśla jej minimalistyczny charakter, stanowiąc dopełnienie ekspozycji.

Be type
Be type
Be type

Materiały drukowane

Na potrzeby debiutu na polskim rynku, opracowaliśmy katalog marki BeType, który pełni funkcję zarówno wizerunkową, jak i prezentacji asortymentu. Podobnie jak w przypadku wszystkich pozostałych wystąpień marki, zachowaliśmy minimalistyczną formę, prezentując wyszukany produkt z wyższej półki, skierowany do świadomego i zdecydowanego na nowoczesne wzornictwo odbiorcy. W połączeniu z precyzyjnym wykończeniem i wykorzystaniem wysokiej jakości papieru, katalog stanowi o wartości i charakterze marki.

Be type
Be type
Be type
Be type
Be type
Be type
Be type
Be type
Be type

Pełen zakres prac

Faza pozyskiwania informacji:

  • analiza założeń,
  • analiza celów strategicznych,
  • analiza otoczenia.

Faza budowania strategii komunikacji:

  • koncepcja kreatywna.

Faza projektowania podstaw komunikacji:

  • key visual,
  • copywriting.

Faza projektowania materiałów:

  • plansze produktowe,
  • plansze wizerunkowe,
  • oznakowanie przestrzeni,
  • katalogi,
  • infografiki.

Faza wdrożenia systemu:

  • nadzór nad produkcją.