Fameg
Unikatowy proces produkcji
Strategia marki | Branding | Design | Digital | Reklama | Produkcja

Klient
Fameg to firma kontynuująca ponad 130 letnią tradycję produkcji mebli do siedzenia, o najwyższej jakości i światowej renomie.
Cel
Postawione przed nami zadanie obejmowało opracowanie strategi komunikacji marki, definiującej jej najważniejsze zachowania, w perspektywie długofalowego rozwoju firmy. Na podstawie strategii, naszym celem było przeprowadzenie rebrandingu, wprowadzając skostniałą i zaniedbaną markę do świata współczesnego designu. Najważniejsze było przełożenie założeń strategicznych na funkcjonalny system graficzny oraz przygotowanie standaryzacji elementów komunikacji.

Koncpecja kreatywna
Zaufanie, jakość i ponadczasowe wzornictwo to główne cechy, których marka miała być nośnikiem. Połączenie tradycji z nowoczesnością oraz oryginalnego wzornictwa z wypracowaną przez ponad 130 lat jakością, są komunikowane na wielu płaszczyznach i stały się kwintesencją całej komunikacji marki Fameg.








Analiza
Poddaliśmy analizie wizerunkowej ponad 600 firm konkurencyjnych z całego świata oraz przeprowadziliśmy tygodniowy audyt w siedzibie firmy i w fabryce. Wspólnie z Zarządem wyznaczyliśmy cele strategiczne dla dalszego rozwoju marki – to stanowiło podstawę do opracowania pełnej strategii komunikacji marki Fameg.





Materiały
Zaprojektowaliśmy spójny wizualnie i zgodny ze strategią system materiałów, którymi posługuje się marka.




Multimedia
Jednym z kluczowych założeń było wprowadzenie marki Fameg do świata nowych mediów. Przygotowaliśmy dwa w pełni funkcjonalne, spójne ze sobą serwisy internetowe: stronę korporacyjną oraz sklep on-line, dopasowane do najnowszych rozwiązań technologicznych.







Pełen zakres prac
Faza pozyskiwania informacji:
- analiza biznesplanu;
- analiza planu marketingowego;
- analiza celów strategicznych;
- analiza otoczenia.
Faza budowania strategii marki:
- analiza wizerunku otoczenia;
- atrybuty marki;
- oferta, klienci i interesariusze marki;
- benefity marki;
- osobowość i wartości;
- istota marki;
- główny komunikat i jego potwierdzenie;
- styl komunikacji.
Faza projektowania podstaw marki:
- logo;
- brand design.
Faza projektowania materiałów:
- materiały drukowane;
- multimedia;
- przestrzeń;
- oznakowanie.
Faza wdrożenia systemu:
- standaryzacja;
- szkolenia;
- produkcja.