IMS Group
Komunikacja na targach
Strategia komunikacji | Design | Reklama| Produkcja

Klient
Międzynarodowa grupa kapitałowa IMS GROUP od lat bierze udział w budowaniu polskiej sceny meblarstwa. W skład portfela marek Grupy IMS wchodzą polskie i zagraniczne firmy, zapełniające swoim asortymentem szeroką część branży meblarskiej, zarówno w meblach miękkich, jak i skrzyniowych.
Cel
Celem realizowanych prac było wykonanie koncepcji kreatywnej oraz wdrożenie systemu prezentacji Grupy IMS na największych targach meblarskich w Środkowej Europie. Kampania IMS miała być wsparciem wizerunkowym dla każdej z marek Grupy IMS prezentowanych na targach.





Koncepcja kreatywna
Motyw przewodni wydarzenia został oparty na idei podróży. Jako środek transportu wybraliśmy samolot, a przebyta przez niego droga tworzyła kontury mebli. Całej komunikacji towarzyszą fotografie miejsc odwiedzanych przez bohaterów.


Oznakowanie przestrzeni
W przestrzeni wystawienniczej IMS Group zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy banery wielkoformatowe, plakaty i plansze, tworząc z nich struktury przestrzenne, występujące w różnych miejscach ekspozycji. Systemowi oznakowania podlegały wszystkie strefy przestrzeni wystawienniczej. Poprzez wyznaczenie przepierzeń oraz zwieńczeń będących nośnikiem informacji, udało się uzyskać naturalny podział na strefy o różnym przeznaczeniu.










Storytelling
Ideę wydarzenia postanowiliśmy oprzeć na rozbudowanym storytellingu. Opisywaliśmy świat marki poprzez wyprawy z perspektywy podróżników. Opracowaliśmy 12 odrębnych historii, odnoszących się, w sposób pośredni, do wartości marki. Ukazaliśmy odbiorcom miejsca będące inspiracjami aranżacji wnętrz bohaterów, wzorujących się na przyrodzie, architekturze oraz kulturze odwiedzanych zakątków świata.









Pełen zakres prac
Faza pozyskiwania informacji:
- analiza założeń,
- analiza celów strategicznych,
- analiza otoczenia.
Faza budowania strategii komunikacji:
- koncepcja kreatywna.
Faza projektowania podstaw komunikacji:
- key visual,
- copywriting.
Faza projektowania materiałów:
- plansze produktowe,
- plansze wizerunkowe,
- oznakowanie przestrzeni,
- katalogi,
- infografiki.
Faza wdrożenia systemu:
- nadzór nad produkcją.