Komatsu Poland
The most reliable machines on the market
Branding | Design

Klient
Komatsu Poland to wyłączny dystrybutor maszyn budowlanych Komatsu na terenie Polski. Razem z Baltem (kraje bałtyckie) oraz Suomen Rakennuskone (Finalandia) tworzy grupę dystrybucyjną Tecnosumit North East.
Cel
Naszym zadaniem było odświeżenie wizerunku Komatsu Poland oraz Baltem, Suomen Rakennuskone i Tecnosumit North East w ramach jednej, spójnej koncepcji.
Z jednej strony każda z tych firm odpowiada za dystrybucję maszyn Komatsu w swoim regionie, dodatkowo jednak prowadzi sprzedaż także innych marek (każda firma ma w swoim portfolio sprzedażowym inne marki). Wszystko to stanowiło nielada wyzwania – jak w ramach jednego brandingu połączyć marki 3 dystrybutorów (Komatsu Poland, Baltem, Suomen Rakennuskone), zrzeszającej je Grupy Tecnosumit North East, zachowując przy tym tożsamość brandu Komatsu i umożliwiając łączenie jej z innymi dystrybuowanymi markami, takimi jak Sennebogen, Terex Finlay czy Husqvarna.
Zaproponowaliśmy koncepcję, która z jednej strony bardzo mocno kojarzy się maszynami budowlanymi, z drugiej jest elastyczna i daje przestrzeń do odpowiedniego zestawiania brandów. W efekcie powstał nowoczesny i praktyczny branding wdrożony w ramach całej międzynarodowej Grupy.
















Pełen zakres prac
Faza pozyskiwania informacji:
- analiza założeń,
- spotkanie strategiczne.
Faza budowania strategii marki:
- określenie podstawowych elementów strategii
komunikacji marki
Faza projektowania podstaw marki:
- projekt logo,
- projekt brand design,
- standaryzacja brand design.
Faza projektowania materiałów:
- materiały biurowe,
- materiały promocyjne,
- materiały online,
- oznakowanie budynków firmowych.
Faza wdrożenia systemu:
- nadzór nad produkcją.