Nordica
Tradycja i doświadczenie
Strategia komunikacji | Design | Reklama | Produkcja
Klient
Marka Nordica to niemiecki subbrand międzynarodowej grupy kapitałowej IMS GROUP, który od lat bierze udział w budowaniu polskiej sceny meblarstwa. W skład portfela marek Grupy IMS wchodzą polskie i zagraniczne firmy, zapełniające swoim asortymentem szeroka część branży meblarskiej, zarówno w meblach miękkich, jak i skrzyniowych.
Cel
Celem kampanii wizerunkowej było wprowadzenie nowej marki meblarskiej na polski rynek. Wyznacznikiem działań było przybliżenie jej wizerunku potencjalnym odbiorcom, poprzez prezentację jej głównych cech oraz przedstawienie jej produktów.
Koncepcja kreatywna
Nordica to marka z pięćdziesięcioletnią tradycją, oferująca trwałe meble, wysokiej jakości. W koncepcji kreatywnej, chcąc podkreślić długowieczność produktów, odnieśliśmy się do przyrody, będącej symbolem ponadczasowości. Nawiązaliśmy w formie wypowiedzi wizualnej do surowego krajobrazu Norwegii, podkreślając tym prostą, modernistyczną stylistykę asortymentu marki. Głównym motywem graficznym jest zieleń, która występując na fotografiach oraz na przeźroczystych aplach, obrazuje lekkość formy i odniesienie do ekologii.
Pełen zakres prac
Faza pozyskiwania informacji:
- analiza założeń,
- analiza celów strategicznych,
- analiza otoczenia.
Faza budowania strategii marki:
- określenie podstawowych elementów strategii komunikacji marki.
Faza projektowania podstaw marki:
- brand design.
Faza projektowania materiałów:
- materiały drukowane,
- multimedia,
- przestrzeń,
- oznakowanie.
Faza wdrożenia systemu:
- standaryzacja,
- nadzór nad produkcją.